Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Μαθηματικά 4ης τάξης

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 4η ΤΑΞΗ 24-11-2009
ΟΝΟΜΑ:________________ Τμήμα: _________________
1. Να υπολογίσεις με το νου σου:
1.050 + 950 = _________ 930 : 3 =
1.280 + 1.020 = _________ 1.000 : 4 =
2.050 – 450 = _________ 1.280 – 320 =
2 Χ 450 = _________ 8 Χ 120 =
2. Να αντιστοιχίσεις τον αριθμό ή τους αριθμούς που έχουν:

το ψηφίο των μονάδων διπλάσιο ▪ ▪ 15.359
από το ψηφίο των δεκάδων


το ψηφίο των εκατοντάδων ▪ ▪ 15.012
το μισό από το ψηφίο των χιλιάδων


το ψηφίο των μονάδων το τριπλάσιο ▪ ▪ 16.395
από το ψηφίο των εκατοντάδων


Προβλήματα
1. Με την πρωινή πτήση για Ηράκλειο ταξίδεψαν 758 επιβάτες, για Θεσσαλονίκη 895 επιβάτες για Αθήνα 976 επιβάτες. Πόσοι ταξίδεψαν συνολικά;


2. Ένας ελαιοπαραγωγός είχε στα δοχεία του 1.759 κιλά λάδι. Πούλησε τα 868 κιλά. Πόσα κιλά έμειναν στα δοχεία του;

Ελληνικά 4ης τάξης

ΕΛΛΗΝΙΚΑ 4η ΤΑΞΗ 24-11-2009
ΟΝΟΜΑ:____________ ΤΜΗΜΑ ____________
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.Να γίνει ο συλλαβισμός των λέξεων:

απόγευμα → ______________________
ίχνος → ______________________
άγαλμα → ______________________
γυμναστής → ______________________
θάλασσα → ______________________
καρδιά → ______________________
2. Να αντικαταστήσεις τις υπογραμμισμένες λέξεις των παρακάτω προτάσεων με άλλες που έχουν περίπου το ίδιο νόημα:

Ήταν πρώτος στα μαθήματα → ______________________
Εμείς μονάχα θα καυχιόμαστε πως ταξιδέψαμε τζάμπα.→_________
Η μαθήτρια προχωρούσε ξέγνοιαστη. → ______________________

Κάθε μέρα γυρίζετε στο σπίτι με το σχολικό λεωφορείο _________
Το παιδί έβλεπε από το παράθυρο τη βροχή. → __________________
3. Να μεταφέρεις την παρακάτω περίοδο σε όλους τους χρόνους στο ίδιο πρόσωπο και αριθμό:

Ενεστώτας: Οι μαθητές σκέφτονται και απαντούν σωστά.
Παρατατικός:
Εξ. Μέλλοντας:
Αόριστος:
Συνοπτικός Μέλ.
Παρακείμενος:





4. Να διαβάσεις προσεκτικά το παρακάτω κείμενο και στη συνέχεια να απαντήσεις προσεκτικά στις ερωτήσεις που ακολουθούν:

Καράβι στο πέλαγος
Στις 18 Οκτωβρίου, στα 1827, γύρω στις πέντε το απόγευμα,
ένα μικρό λεβαντίνικο σκαρί έπιανε τον άνεμο, για να δοκιμάσει
να φτάσει, πριν νυχτώσει, στο λιμάνι του Οίτυλου, στην είσοδο του
κόλπου της Κορώνης.
Αυτό το λιμάνι, ο αρχαίος Οίτυλος του Ομήρου, βρίσκεται σε μια από τις τέσσερις χερσονήσους που σχηματίζονται ανάμεσα στο Ιόνιο και στο Αιγαίο πέλαγος. Πάνω σ' αυτό το πλατανόφυλ¬λο, όπως πολύ σωστά παρομοιάζουν τη νότια Ελλάδα απλώνεται η αρχαία Πελοπόννησος, ο Μοριάς δηλαδή της σύγχρονης γεω¬γραφίας. Η πρώτη αγκαλιά που δημιουργεί η θάλασσα καθώς εισχωρεί στην ξηρά, στα δυτικά,, είναι ο κόλπος της Κορώνης, ανά¬μεσα στη Μεσσηνία και τη Μάνη. Η δεύτερη είναι ο κόλπος του Μάραθου, που χαράζει πλατιά τα παράλια της αυστηρής Λακω¬νίας και, τέλος, η τρίτη είναι ο κόλπος της Ναυπλίας, που τα νερά του χωρίζουν τη Λακωνία από την Αργολίδα.
Το λιμάνι του Οίτυλου ανήκει στον πρώτο απ' αυτούς τους τρεις κόλπους. Σκαμμένο στην άκρη της ανατολικής ακτής του, πιάνει τους πρόποδες του Ταΰγετου, που απλώνει σε τούτο τον τόπο τις βουνοκορφές του. Ο στέρεος βυθός του, τα βολικά περάσματα και τα βουνά που το περιβάλλουν το κά¬νουν ένα από τα καλύτερα καταφύγια μιας ακτής που τη δέρνουν αδιάκοπα οι άνεμοι της Μεσογείου.
Το σκαρί, που όσο ζύγωνε στη στεριά ορθωνόταν κόντρα στη δροσερή γραιγοτραμουντάνα, δεν μπορούσε να φανεί από την αποβάθρα του Οίτυλου. Παρ' όλο που ο καιρός ήταν πολύ καλός, μόνο η άκρη απ' τα ψηλότερα πανιά του ξεχώριζε στο φωτεινό φό¬ντο του απέραντου ορίζοντα.
Εκείνο, ωστόσο, που δεν μπορούσε κανείς να δει από κάτω, μπορούσε να το δει από ψηλά, δηλαδή από τις κορυφές που στε¬φάνωναν το χωριό. Το Οίτυλο είναι χτισμένο αμφιθεατρικά, πά¬νω σε απότομα βράχια που τα προστατεύει το παλιό φρούριο της Κελεφάς. Πιο ψηλά, ορθώνονται παλιοί ερειπωμένοι πύργοι. Κοντά σ' αυτούς τους πύρ¬γους προβάλλουν δυο-τρία μικρά, μισοξεχασμένα ξωκλήσια.

Διασκευή από το βιβλίο του Ι. Βερν,
«Πειρατές στο Αιγαίο», Εκδ. Μίνωας
Λεξιλόγιο
λεβαντίνικο σκαρί: σκάφος φτιαγμένο στην Ανατολή
γραιγοτραμουντάνα: άνεμος μεταξύ βοριά και βορειοανατολικού, ο μεσοβοριάς







1. Πού βρίσκεται το λιμάνι του Οίτυλου;
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Γιατί το λιμάνι του Οίτυλου είναι ένα καλό καταφύγιο για τα πλοία;

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Πώς είναι κτισμένη η πόλη του Οίτυλου;

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

_______________________________________________________________

Μαθηματικά 3ης τάξης

Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2009



1. Κάνε τις παρακάτω πράξεις:

(3 • 8) + 16 = (5 • 8) – 15 =

(5 • 6) + 38 = (3 • 6) – 8 =

(5 • 9) + 25 = (5 • 7) – 20 =

(4 • 7) + 32 = (3 • 9) – 7 =

(4 • 9) + 44 = (4 • 8) – 12 =



2. Να γράψεις δίπλα σε κάθε αριθμό τον προηγούμενο και τον επόμενό του:


_____ 387 _____ _____ 799 _____ _____ 901 _____


_____ 498 _____ _____ 789 _____ _____ 555 _____














Προβλήματα


1. Η Μαρία έχει 94 ευρώ και ο Νίκος έχει 37 ευρώ. Πόσα ευρώ περισσότερα έχει η Μαρία;

Λύση








Απάντηση: ___________________________________________




2. Ένας ανθοπώλης αγόρασε 82 κόκκινα γαρίφαλα και 37 άσπρα.
α) Πόσα γαρίφαλα αγόρασε ο ανθοπώλης συνολικά;
β) Πόσα περισσότερα ήταν τα κόκκινα γαρίφαλα από τα άσπρα;

Λύση








Απάντηση

α) ______________________________________________________


β) ______________________________________________________

Ελληνικά 3ης τάξης

Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 20009

Ο ωραίος Δαρείος

Όποιος τον έβλεπε να κάθεται και να καμαρώνει στο παράθυρο έσκαγε απ’ τη ζήλια του. Ήταν λεπτός με πράσινα μάτια, γκρίζος, γυαλιστερός, με κόκκινο λουράκι. Αμίλητος, πίσω απ’ το τζάμι, καμιά φορά ακίνητος για ώρες, έμοιαζε ψεύτικος.
Ζούσε με το αφεντικό του, τον κύριο Τίτο, που ήταν διαιτολόγος-μουσικολόγος. Ήξερε δηλαδή όλες τις τροφές και τι πρέπει να τρώει ο καθένας, και όλες τις μουσικές και τα όργανα.
Κάθε πρωί ο Δαρείος και ο διαιτολόγος Τίτος τρώγανε το ίδιο πρωινό. Ένα αυγό, πορτοκαλάδα, γάλα και ψωμί με μέλι.
Ο Δαρείος τηγανιτό.
Ο Τίτος βραστό.
Ο Δαρείος γάλα.
Ο Τίτος πορτοκαλάδα.
Ψωμί με μέλι και οι δύο.
Ο Δαρείος βλέπει τηλεόραση μόνο αν έχει Μίκυ Μάους. Αλλιώς, ξαπλώνει στον καναπέ και διαβάζει Μίκυ Μάους. Καμιά φορά ανεβαίνει στο πρεβάζι του παράθυρου και χαζεύει έξω τη νυχτερινή ζωή των άλλων γάτων. Εκεί, γύρω απ’ τις σακούλες με τα σκουπίδια, είναι όλοι μαζεμένοι. Ένας γάτος έχει βρει κάτι καλό και ο άλλος τον κυνηγάει. Ένας μικρούλης τρώει τσιπς και ένας ψωριάρης βρήκε μια πάστα μισοφαγωμένη. «Αυτή είναι ζωή», λέει μέσα του ο Δαρείος, «γεμάτη περιπέτειες…».
Από βδομάδα, δηλαδή τη Δευτέρα που μας έρχεται, ο Τίτος πάει ταξίδι. Ο Δαρείος θα μείνει μόνος του εφτά μέρες.
- Σου έχω αφήσει φαγητό, αλλά μην ξεχνάς κάθε μέρα τη σαλάτα, είπε, τον χάιδεψε, πήρε το λαγούτο του κι έφυγε.
Εκείνο το πρώτο βράδυ της Δευτέρας, χωρίς καθόλου να διστάσει, ο Δαρείος αποφάσισε να φάει έξω!

Σοφία Ζαραμπούκα


Ερωτήσεις

1. Πώς έλεγαν το αφεντικό του Δαρείου και τι δουλειά έκανε;
__________________________________________________________________________________________________________________________

2. Τι έτρωγε ο Δαρείος;
__________________________________________________________________________________________________________________________

3. Τι ζήλευε ο Δαρείος στους άλλους γάτους;
__________________________________________________________________________________________________________________________


Ασκήσεις

4. Να αντιστοιχίσεις τα συνώνυμα:

εργάζομαι ● ● όμορφος
ωραίος ● ● σκεπή
στέγη ● ● βαδίζω
περπατώ ● ● δουλεύω

5. Να αντιστοιχίσεις τα αντίθετα:

μένω ● ● παχύς
πηγαίνω ● ● εργατικός
τεμπέλης ● ● φεύγω
λεπτός ● ● έρχομαι

Μαθηματικά 2ας τάξης

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Κάνω τις αφαιρέσεις :

50 – 30 = …….

40 – 10 = …….

60 – 20 = …….

70 – 50 = …….

80 – 40 = …….

90 – 50 = …….

100 – 60 = ……



2. Βρίσκω το μισό των παρακάτω αριθμών :

ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟ ΜΙΣΟ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ

8 ………………
12 ………………
20 ………………
30 ………………
40 ………………
60 ………………
80 ………………
100 ………………

Ελληνικά 1ης τάξης


Ελληνικά 2ας τάξης

Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Α

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Βάζω τις παρακάτω λέξεις στη σωστή στήλη :

ταβάνι, φως, κομοδίνο, γόμα, και, τραπέζι, αυτοκίνητο, βρύση, τα, πλάτανος.

ΜΟΝΟΣΥΛΛΑΒΕΣ ΔΙΣΥΛΛΑΒΕΣ

……………………… …………………………

……………………… …………………………

……………………… ………………………….

……………………… …………………………



ΤΡΙΣΥΛΛΑΒΕΣ ΠΟΛΥΣΥΛΛΑΒΕΣ

……………………… ……………………………..

……………………… ……………………………...

……………………… ………………………………

………………………. ……………………………….



2. Γράφω δίπλα σε κάθε επίθετο το αντίθετό του :

καινούριος ……………………………

πρωινός ……………………………

κρύος …………………………….

πικρός …………………………….

άδειος …………………………….

πλούσιος ………………………………

εύκολος ………………………………


3. Συμπληρώνω τα παρακάτω κενά με τον ή των :


……… λύκων

……… οδηγό

……… τεχνίτη

……… παππούδων

………. ανέμων

……… πίνακα

………ελέφαντα

……… βοσκών