Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Μαθηματικά 6ης Δημοτικού

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ


Κάντζα, 19 Νοεμβρίου 2009



ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 6ης

1. Σημείωσε Σ για το σωστό και Λ για το λάθος.

α. Οι μονοψήφιοι φυσικοί αριθμοί είναι 9. ___
β. Το 1 εκατοστό της ακέραιης μονάδας είναι ίσο με 10 χιλιοστά της ίδιας ακέραιης
μονάδας. ___

γ. Για να μετατρέψουμε ένα δεκαδικό αριθμό σε κλάσμα, αρκεί μόνο να βάλουμε το 10 στον παρανομαστή. ____

δ. 10.100 > 10.099 > 10.009 > 10.090 ___

ε. Στην πρόσθεση ισχύει η αντιμεταθετική ιδιότητα. ___

στ.Η ισότητα 15 ∙ 10 ∙ 0 = 150 είναι σωστή. ___

ζ. Η ισότητα 53 ∙ 99 = 53 ∙ (100 – 1) είναι σωστή. ___

η. Από τη διαίρεση Δ: δ = π μπορώ να πω ότι ισχύει Δ = δ ∙ π ___

θ. 5,3 < 5,30 ___

ι. 10 – 2 ∙ (5 – 1) = 8 ∙ (5 – 1) = 8 ∙ 4 = 32 ___

2. Κύκλωσε τη σωστή απάντηση.

α. Αρίθμησε τις σελίδες 1 – 100 ενός βιβλίου. Πόσες φορές θα χρησιμοποιήσεις το ψηφίο 2;
Α: 9 Β: 19 Γ: 20

β. Αν 120 ∙ α = 12.000, τότε ο φυσικός αριθμός α είναι ίσος με:
Α: 10 Β: 100 Γ: 1.000

γ. Στην ατελή διαίρεση με διαιρετέο το 29 και υπόλοιπο το 5, ο διαιρέτης είναι:
Α: 4 Β: 6 Γ: 24

δ. Σε μια ατελή διαίρεση με διαιρέτη το 5 η μεγαλύτερη τιμή που μπορεί να πάρει το
υπόλοιπο είναι :
Α: 0 Β: 4 Γ: 5

ε. Ο αριθμός 72 γράφεται:
Α. 23 • 32 Β. 22 • 33 Γ. 23 • 33

στ. Το άθροισμα του διπλάσιου του τρία και του τρία στο τετράγωνο είναι:
Α. 15 Β. 18 Γ. 12


Σχημάτισε το μεγαλύτερο και το μικρότερο τριψήφιο αριθμό με τα ψηφία 3, 0 και 9 χρησιμοποιώντας κάθε ψηφίο μία φορά.






4. Συμπλήρωσε τα ψηφία που λείπουν στις παρακάτω πράξεις:
1 ___1 __ 5 __ 3 2 __ 4
+ __1__ - 3__7 Χ 6
__________ ______________ _____________
5 0 5 4 6 7 __ __ 5 2 __


5. Βρες τις τιμές των παρακάτω παραστάσεων:

α. 9 – 4 ∙ 2 =
β. (9 – 4) ∙ 2 =
γ. 15 ∙ 4 – 2 ∙ 10 =
δ. 15 ∙ (4 – 2) ∙ 10 =
ε. 80 – 15 ∙ 4 – 1 =
στ.(80 – 5) ∙ (4 – 1) =




6. Βάλε το σύμβολο της σχέσης ανάμεσα στα παρακάτω ζευγάρια αριθμών:
235,8 235,84

40.010 40.009

9,87 9,870

9,870 9,087

6,88 6,888

7. Ο Κώστας είχε 2 χαρτονομίσματα των 50€, 3 χαρτονομίσματα των 20€ και 5 χαρτονομίσματα των 10€. Αγόρασε 4 παντελόνια αξίας 40€ το ένα. Πόσα € του περίσσεψαν;














8. Βάλε τους παρακάτω αριθμούς σε αύξουσα σειρά:

1/2 0,7 8/10 3/4 1 2009/2008

Γερμανικά 5ης Δημοτικού

Hausaufgabe Lehrbuch Seite 26-27 Lerne die Schulsachen und gruppiere die Wörter
in :der,die,das.
Beispiel




Γαλλικά 6ης Δημοτικού

A Trouve la question :
1. ________________________________?
Je m’appelle Paul.
2. ________________________________?
Il a dix ans.
3. ________________________________?
Je suis en sixième.
4. ________________________________?
Elle aime les sports.
5. ________________________________?
J’écoute de la musique.
6. ________________________________?
Nous habitons à Athènes.
7. ________________________________?
Il est une heure.
8. ________________________________?
C’est Georges.
9. ________________________________?
C’est une trousse.
10. ____________________________?
Dans ma trousse il y a des stylos et des crayons.
11. ____________________________?
Je ferme la fenêtre parce que j’ai froid.
12. ____________________________?
Le stylo est sur la table.
13. ____________________________?
Dans la classe il y a 13 élèves.
14. ____________________________?
En hiver il fait froid.




B Complète avec les verbes :

1. Je _____________ (parler) français.

2. Il _____________ (détester) la pizza.

3. Tu ____________ (aimer) les chocolats.

4. Nous ___________ (habiter) à Paris.

5. Ils ____________ (adorer) les gâteaux.

6. Elle ___________ (écouter) son professeur.

7. Vous __________ (regarder) la télé.

8. Elles __________ (souligner) la date.

9. Ils __________ (avoir) une cousine et deux cousins.

10. Nous _________ (être) très contents de vous voir.

Γαλλικά 5ης Δημοτικού

A. Complète le dialogue :

- Bonjour Paul!
- ____________________________________________________
-Comment ça va ?
- ____________________________________________________
-Pas mal !
- ____________________________________________________
- Oui, j’ adore le prof de français.
- ____________________________________________________
- Oh, je n’ aime pas le prof de dessin. Il est très sévère.



B. Complète avec les articles définis (le, la, l’, les) et les articles indéfinis (un, une, des)

1. C’ est ________ trousse.

2. Ce sont _______ stylos de Marc.

3. C’ est _______ cahier d’ Hélène.

4. Ce sont _______ crayons rouges.

5. C’ est ________ règle de Marc.

6. C’ est________ livre.

7. C’ est ______ livre de Marie.

8. C’ est _____ école de mon frère.

9. Ce sont _______ livres de Paul.

10 C’ est ______ gomme.

Grade 6 ENL

Continue working on the myth project. Revise your composition: make sure there’s a main idea in each paragraph, supporting details and a conclusion. Remember to give your animal character human traits and to include magical elements. Remember to make use of adjectives and of the right tenses.

Grade 6 ESL

Name:____________________ Date:_____________

Tense Review
Directions: Use the proper tense in each sentence. Use the Simple Present, Present Continuous, Simple Past, Past Continuous, Future, Present Perfect or Present Perfect Continuous.

My father ____________ (buy) a speedboat last year.
We ____________ (play) tennis when it ____________ (begin) to rain.
The children ____________ (not, leave) on time for school yesterday.
My family ____________ (not, go) on holiday next summer.
My sister ____________ (just, send) an email to her friend.
It ____________ (rain) for three hours and it still is.
____________ (Peter, take) the dog out for a walk every morning?
Billy ____________ (wash) the car now.
____________ (you/ see) a good movie recently?
While we ____________ (have) a lesson an earthquake ____________ (happen).
Maria ____________ (not, see) her friend for a long time.
He ____________ (take) the dog out in one hour.
The sun ____________ (rise) in the East every day.
She ____________ (learn) French for six years.
Sally ____________ (not/ clean) her teeth every evening.
____________ (Mrs. Jones, teach) at our school presently?
Mark always ____________ (read) an interesting novel every weekend.
I can’t find my keys anywhere. I think ____________ (I/ lose) them.
“____________ (you/ find) your keys?” “Yes, I found them yesterday.”
How many books ____________ (you, read) recently?

Grade 6 EFL

Grade 6 EFL Name: ________________
Mrs Athanasia Tzifi Date: ________________



TEAM UP 3
Present continuous – Will - Be going to


Read the sentences below and mark them as a, b, c, according to what they express.
a. prediction based on what we think or imagine
b. promise
c. instant decision

1) I’m thirsty. I’ll buy an orange juice. à c
2) Don’t worry mum, I promise I‘ll be careful. ___
3) I think he’ll be back before midnight. ___
4) People will live in underwater cities in 2088. ___
5) I believe Tony will like the blue jacket best! ___
6) I think you will enjoy this show. ___
7) Is that the phone? I’ll get it! ___
8) I’ll do my best to win this competition. ___


Fill in the gaps with will or be going to and the verbs in brackets.
1) A: I’ m too tired to wash the dishes!
B: Don’t worry! I ______ (wash) them for you!
2) A: I don’t want to tidy my room.
B: If you don’t, I _________________ (not/let) you go to the cinema!
3) A: Do you have any plans for this evening?
B: Yes, I (visit) my friend, Maria.
4) A: Can somebody answer the phone?
B: I ____________ (get) it!
5) A: What are your plans for Friday afternoon?
B: I _______ _____ (have) lunch with my best friend.
6) A: Do you prefer orange juice or Cola?
B: I_____________ _ (have) some orange juice, please!

Circle the correct item.
1) She has saved enough money! She __________ that computer!
A. is going to buy B. won’t buy C. is buying
2) I’m very tired! I________ sleep early!
A. am going B. go to C. will go to
3) I __________ you as soon as I arrive!
A. will call B. calling C. won’t call
4) We can’t come with you this weekend. We ________ the children’s bedrooms.
A. are painting B. painting C. will paint
5) Please tell me! I promise I __________ tell anyone!
A. am not B. won’t C. not
6) I _______ go shopping now. I’m too tired!
A. will B. am C. won’t
7) Is he going to travel to Spain? Yes, ___________ .
A. he is going B. he isn’t C. he is
8) I expect Bill ____________ soon.
A. is calling B. will call C. is going to call

Also: Multi CD-rom Team Up 2, Lesson 2, Grammar 1 & 2

Grade 5 ENL (Mrs Galanis)

Athens College Elementary School Name: _______________
English Department Date: _______________
Kantza Grade: 6 ENL
Mrs. Galanis

Spelling
A. Match

remarkable a. can be done; feasible
manageable b. can be moved
removable c. unpleasant
reliable d. right or appropriate
disagreeable e. able to do something
capable f. could happen
probable g. outstanding
suitable h. someone you can rely or count on

B. Fill in the blanks with the words above

1. Do you think it is a _____________ task to lift this heavy rock onto
the truck?

2. That stain isn’t______________________ . It won’t even disappear
with vanish!

3. Tony is a very______________person. You can always trust him to do
his duties.

4. Is it_________________ for me to come around at 5 o’clock this
afternoon?

5. He’s very______________ person. He argues with everyone!

6. Ann is __________________of doing better at school. She just needs to
concentrate better.

7. It is_____________ that our team will win the next match?

8. Isn’t it_____________how the moon affects the tide?

C. Learn to spell these words!!!

Grade 5 ESL (Mrs Kondoyiannis

Grade 5 ESL – Mrs Kondoyiannis
Make these sentences plural

e.g She is a girl – They are girls
I have got a large hand – We have got large hands
You ate a strawberry – You ate some strawberries

1) He uses a knife and fork.

2) A fox is a very clever animal.

3) The cat is chasing the mouse.

4) An old lady lives in that house.

5) He has bought a loaf of bread.

6) She has got a watch.

7) I have got a new dress.

8) I would like a piece of cake.

9) Your foot is big.

10) The policeman chased the thief.

Grade 5 EFL

Name:
Date:
Grade: 5 EFL
Prepared by Mrs. V. Tsoumani

Team Up 2 – Unit 2
Vocabulary Revision

Study the following words and do the exercises.
















































A. Make sentences using the following words:


environment escape plan prefer unfortunately jealous compete illness

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

B. Fill in the blanks with the correct word from the box. Make any changes necessary.


original escape shore employ prefer developments disaster plan environment recently chemical jealous unfortunately compete illness


1. We must help countries suffering from floods and other natural ______________________.
2. Have you seen any good films ______________________?
3. His new bike was making his friends ____________________.
4. Do you have any _____________________ for the weekend?
5. Some dangerous _____________________ are used as weapons.
6. The new road may cause damage to the ______________________.
7. I’d love to come, but _____________________ I have to study.
8. There have been some major ____________________ in technology recently.
9. I __________________ dogs to cats.
10. The two killers _______________________ from prison last night.
11. We will ___________________ with another school for the football prize.
12. Do you have the __________________ version of this document?
13. She went to hospital because she was suffering from a serious ___________________.
14. They had to leave the boat and swim back to the ___________________.
15. They _________________ her to look after their children.

Also: Multi CD-rom Team Up 2, Lesson 2, Grammar 1 & 2

Grade 4 ENL

Picture This- Practice Book: Do p.12 (NOT the ‘thank you’ note)
p.13 (NOT number 5), p.15-19

Grade 4 ESL (Mrs Kitsopoulou)

Use the ‘present simple’ tense to write a paragraph about a typical day in your life. (use always, usually, sometimes, often )

Grade 4 ESL (Mrs Mavrokefalou)

Revise the words from the previous homework and also:
Ø Write sentences with the rest of the works
Ø Make up a story using these words; use the SIMPLE Past and the PAST CONTINUOUS
Ø Draw a picture about your story

Grade 4 EFL

Grade 4 EFL
Multi CD-ROM Team Up 1- Lesson 2, Grammar 1 and 2

Grade 4 EFL Team Up Revision

Name: _______________________ Date: ____________________

Team up! 1 – Revision Exercises

A. Fill in: my / your / his / her / its / our / their

1. Look at me. _ My __ hair is brown.
2. Look at the pig. _____ tail is short.
3. Ann and Sophia are sisters. ______ family is big.
4. Here is John. ______ jacket is blue.
5. Hi! I’m Faye. What’s ______ name?
6. Judy is a girl. _____ umbrella is green.
7. We are brothers. ______ mum is Mrs Black.

B. Circle the correct answer.

1. She / Her is short. She / Her mum is tall.
2. His / He is fat. His / He brother is thin.
3. I / My am from Britain. I / My name is Jane.
4. Their / They are brothers. Their / They cat is black and white.
5. We / Our dog is dirty. We / Our are clean.
6. Look! It / Its is a giraffe. It / Its legs are thin.

C. Complete with the correct form of the verb be.

1. A: _____Are__________ your uncle and aunt from Australia?

B: Yes, they____________.
A: ____________________your uncle a teacher?
B: No, he_______________ .
2. A: Excuse me. _________________ you Fiona Rice?
B: No, I ___________________. I __________________ her sister.
Fiona_______________ at school.

Ελληνικά 6ης Δημοτικού

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ


Κάντζα, 19 Νοεμβρίου 2009



ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 6ης

Το Δωμάτιο που Ταξιδεύει
(απόσπασμα)

Εκείνο το πρωί είχε συννεφιά και κρύο. Ο Μάνος είχε φύγει από νωρίς με το σχολικό αυτοκίνητο στον παιδικό σταθμό κι η μαμά είχε επισκέψεις. Καθόταν μαζί τους στο σαλόνι κι όλο κάτι ψιθύριζαν με μεγάλη σοβαρότητα. Μάλλον συζητούσαν για κάποια γιορτή που ανέλαβαν να διοργανώσουν τα Χριστούγεννα στις αίθουσες του Ωδείου της πόλης. Η Δανάη καθόταν στο παιδικό δωμάτιο, έντυνε κι έγδυνε τις κούκλες της, όμως το μυαλό της έτρεχε αλλού. Σήμερα δεν την άφησαν να πάει στο σχολείο γιατί ήταν συναχωμένη και κυκλοφορούσε επιδημία γρίπης στην πόλη. Ήταν μεγάλη ευκαιρία τώρα να γλιστρήσει κάτω απ’ τη σκάλα και να φτάσει στο υπόγειο.
Βγήκε έξω απ’ το παιδικό δωμάτιο, στο χολ. Το ρολόι του τοίχου χτυπούσε δέκα και μισή κι οι συζητήσεις απ’ το σαλόνι ακούγονταν φουντωμένες. Η πόρτα τους ήταν μισόκλειστη. Η Δανάη άρχισε να κατεβαίνει καρδιοχτυπώντας. Όσο κατέβαινε την ατέλειωτη σκάλα τόσο ένιωθε να απομακρύνεται από τον κίνδυνο των μεγάλων και να πλησιάζει στον κίνδυνο του μυστήριου υπογείου. Όμως αυτόν, το δεύτερο κίνδυνο τον προτιμούσε, τη μάγευε, ήταν ένας κίνδυνος καταδικός της. Ο κίνδυνος που μόνη της είχε διαλέξει.
Η μεγάλη σκάλα κατέληγε στο κάτω χολ της εισόδου του σπιτιού τους. Φτάνοντας στην εξώπορτα, αριστερά, ο χώρος έκανε μιαν εσοχή απ’ όπου άρχιζε να κατεβαίνει μια μικρότερη, ξύλινη σκαλίτσα που οδηγούσε στη σκοτεινή πόρτα του υπογείου. Το ξύλο αυτής, της δεύτερης σκαλίτσας ήταν πιο παλιό και ταλαιπωρημένο απ’ το ξύλο της κεντρικής μεγάλης σκάλας. Έμοιαζε σκονισμένο από μια σκόνη που δε σκουπίζεται πια, μια κι είναι σκόνη του χρόνου, σκόνη που έχει ποτίσει τα σκαλιά και τους έχει μεταμορφώσει την υφή και το χρώμα. Με την καρδιά της έτοιμη να σπάσει από τον τρόμο αλλά κι από μια καινούρια, αλλόκοτη χαρά, η Δανάη άρχισε να κατεβαίνει τη δεύτερη αυτή σκάλα. Ξαφνικά σκέφτηκε κάτι που θα έπρεπε ήδη να έχει υπολογίσει. Σκέφτηκε πως η σκοτεινή πόρτα του υπογείου, μάλλον θα ήταν κλειδωμένη μ’ ένα κλειδί που εκείνη ποτέ της δεν είχε δει και δεν ήξερε πού βρίσκεται. Σε μια τέτοια περίπτωση όλη η σημερινή αγωνία της, οι προσπάθειες και η προφύλαξή της πήγαιναν χαμένες. Δε γινόταν τίποτα.
Συνέχισε να κατεβαίνει και να κατεβαίνει τα σκονισμένα σκαλιά που της φαίνονταν αναρίθμητα. Πού πήγαινε η Δανάη; Στο βάθος του κόσμου; Θυμήθηκε τον μπαμπά να λέει πως αυτό το υπόγειο είναι «ατέλειωτο». Άρχιζε κιόλας να καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτό. Κι αν όχι να το καταλαβαίνει, να το αισθάνεται.
Κάποτε, έδωσε ο Θεός κι έφτασε μπροστά στην κλειστή πόρτα. Όλα εδώ κάτω ήταν τυλιγμένα σε υγρασία και σκιές και με κόπο ξεχώριζε το ξεχαρβαλωμένο πόμολο. Άπλωσε το χέρι σίγουρη σχεδόν πως η πόρτα, κλειδωμένη, θα της αντιστεκόταν. Γύρισε το χερούλι που το ένιωσε χαλαρό σα να του έλειπαν οι περισσότερες βίδες. Πίεσε κι άλλο. Όταν ένιωσε πως έφτασε στο τέρμα, έσπρωξε την πόρτα. Όχι, δεν ήταν κλειδωμένη!
Αντίθετα απ’ ό,τι περίμενε, η πόρτα ανοίγοντας δεν την οδηγούσε στο σκοτάδι. Κάποιο αχνό, γκρίζο φως από τα δεξιά έφεγγε απαλό κι έδινε σημάδια στο χώρο. Ήταν άδεια εδώ. Τόσο άδεια που καταλάβαινε πως ο ελάχιστος κρότος, το πιο ανεπαίσθητο σούρσιμο, θα πολλαπλασιαζόταν και θα ακουγόταν τρομερό. Όσο τα μάτια της συνηθίζοντας στο σκοτάδι καθάριζαν και ξεχώριζαν καλύτερα, είδε πως μπροστά της σχηματιζόταν μια πόρτα στο μαύρο τοίχο και πίσω από την πόρτα υπήρχε ένα δωμάτιο κατά πολύ φωτεινότερο.
Το δεύτερο αυτό δωμάτιο του υπογείου έδειχνε αίθουσα τεράστια και τόσο ευρύχωρη που δεν μπορούσε να δει το τέλος της, πόσο μάλλον τώρα που, ξαφνικά, ένας λευκός, απαλός καπνός άρχισε να σηκώνεται και να γεμίζει γύρω γύρω το χώρο με γλυκά σύννεφα σαν εκείνα, κι ακόμα ωραιότερα από εκείνα, που κάποτε είχε δει απ’ το παράθυρο του αεροπλάνου στο ταξίδι της στην Αθήνα και στη θεία Μάγια.
Ένιωθε ωραία και ήρεμα, σίγουρη πως τίποτα κακό δεν ήταν να φοβάται εδώ κάτω. Αντίθετα, πουθενά αλλού δε θυμάται να είχε νιώσει πιο όμορφα. Ομορφότερα κι απ’ όσο στα ζαχαροπλαστεία κι ας ακούγεται για υπερβολή.

Μάρω Βαμβουνάκη, Το Δωμάτιο που Ταξιδεύει,
εκδ. Φιλιππότη, Αθήνα, 1992 (διασκευή)



1. Να υπογραμμίσεις το σωστό:
· Η Δανάη έμεινε στο σπίτι, γιατί
α) ο Μάνος έφυγε νωρίς με το σχολικό λεωφορείο.
β) η μαμά είχε επισκέψεις.
γ) ήταν συναχωμένη.

· Η Δανάη άρχισε να κατεβαίνει καρδιοχτυπώντας, γιατί
α) η σκάλα ήταν πολύ μεγάλη.
β) δεν ήθελε να την ανακαλύψουν οι μεγάλοι .
γ) το ρολόι του τοίχου χτυπούσε δέκα και μισή.

· Στο σπίτι υπήρχαν
α) δυο σκάλες.
β) μια σκάλα.
γ) τρεις σκάλες.

· Πίσω από την κλειστή πόρτα του υπογείου υπήρχε
α) ένα σκοτεινό δωμάτιο.
β) ένα ευρύχωρο δωμάτιο.
γ) ένα άδειο δωμάτιο.

· Η Δανάη δε φοβόταν πια, γιατί
α) το δεύτερο δωμάτιο του υπογείου έδειχνε αίθουσα τεράστια.
β) αυτό που συνέβη της θύμισε το ταξίδι της με το αεροπλάνο στην Αθήνα.
γ) το δωμάτιο έμοιαζε με ζαχαροπλαστείο.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Να μεταφέρεις την παρακάτω περίοδο λόγου στους παρελθοντικούς χρόνους: «Γλιστρά κάτω από τη σκάλα και φτάνει στο υπόγειο».
___________________________________________________________________


___________________________________________________________________

__________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

2. Να γράψεις μια ελλειπτική πρόταση που υπάρχει στην 4η παράγραφο:

___________________________________________________________________

__________________________________________________________________

3. Στο Δωμάτιο που Ταξιδεύει «έχουν κρυφτεί» λέξεις και φράσεις που μιλάνε για τον τόπο. Να τις αναζητήσεις στην 4η, 5η και 6η παράγραφο και να γράψεις τέσσερις απ’ αυτές στη στήλη που ταιριάζουν:













4. Στη φράση «Το παιδικό δωμάτιο της Δανάης βρισκόταν στο δεύτερο όροφο.» να υπογραμμίσεις το τακτικό αριθμητικό και να το μετατρέψεις σε:

Απόλυτο: ____________________ Πολλαπλασιαστικό: _______________________

Αναλογικό: __________________ Περιληπτικό: ____________________________


5. Να συμπληρώσεις κάθε πρόταση, με τη λέξη της παρένθεσης, στη σωστή πτώση και στο σωστό αριθμό:

α. Τα παιδιά πέρασαν διαδοχικά τρεις (είσοδος) ___________________ του Αρχαιολογικού Μουσείου.
β. Τα μήκη (η περίμετρος) ___________________ στα επίπεδα σχήματα είναι κλειστές γραμμές.
γ. Πρέπει να παίρνουμε τις (απόδειξη) ___________________ για τα προϊόντα που αγοράζουμε.
δ. Περπατάμε προσεκτικά στους δρόμους των μεγάλων (πόλη) ___________________.
ε. Οι άνθρωποι κρίνονται από τις (αντίδραση) ___________________ τους.


6. Στις παρακάτω ομάδες συνώνυμων λέξεων διαγράφω τη λέξη που δεν έχει σχέση με τις υπόλοιπες:

τεμπέλης – νωθρός – δειλός – ανεπρόκοπος – ακαμάτης
αξίωμα – λειτούργημα – τίτλος – θέση – θάρρος
άνετος – άβολος – ξεκούραστος – ευρύχωρος – αναπαυτικός
γόνιμος – απαιτητικός – καρποφόρος – παραγωγικός – εύφορος
ατολμία – δειλία – ανανδρία – αταξία – φοβία

7. Συνδέω τις προτάσεις της Α΄ στήλης με τις αντίστοιχες ερμηνείες τους:
Πέρα βρέχει.


Μαθηματικά 5ης Δημοτικού

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ


Κάντζα, 19 Νοεμβρίου 2009



ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 5ης

ΑΣΚΗΣΕΙΣ


1. Συγκρίνω
5,04 5,1
7,16 7,106
14,50 14,5
0,011 0,009
59,04 95,04


2. Βάζω υποδιαστολή στους παρακάτω αριθμούς, ώστε το ψηφίο 5 να δηλώνει εκατοστά σ’ όλους τους δεκαδικούς που θα προκύψουν.

135 74053 45 54 5


3. Γράφω έναν αριθμό μικρότερο για τους παρακάτω δεκαδικούς:
κατά ένα δέκατο κατά ένα εκατοστό
______ < 2 ______ < 1
______ < 1,01 ______ < 0,3



4. Βάζω στο τετράγωνο Σ για κάθε σωστό ή Λ για κάθε λάθος.
Μεταφέρω την υποδιαστολή ενός δεκαδικού αριθμού μια θέση προς τα δεξιά, η αξία του μεγαλώνει δέκα φορές.

Στα δεξιά ενός δεκαδικού αριθμού βάζω ένα μηδενικό, η αξία του μεγαλώνει δέκα φορές.
Το πρώτο ψηφίο δεξιά της υποδιαστολής φανερώνει εκατοστά.
2 δέκατα = 20 εκατοστά
6,0 = 6

5. Γράφω με αριθμητικά ψηφία τους παρακάτω αριθμούς:
8 και 3 εκατοστά ________________________________________
32 και 18 χιλιοστά ________________________________________
1 και 1 χιλιοστό ________________________________________
35 δέκατα ________________________________________


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

1. Σε μια θεατρική παράσταση κόπηκαν 500 εισιτήρια απ’ τα οποία 85 ήταν δωρεάν προσκλήσεις. Εισπράχθηκαν συνολικά 10.375€. Πόσα ευρώ κόστιζε το κάθε εισιτήριο;

Λύση







Απάντηση: _______________________________________________________________________




2. Ένας μανάβης πούλησε την α΄ μέρα 103,2 κιλά πατάτες. Τη β΄ ημέρα πούλησε 9,5 κιλά περισσότερα από την α΄ και 17,8 λιγότερα από τη γ΄ ημέρα.
Πόσα κιλά πατάτες πούλησε και τις τρεις ημέρες;

Λύση







Απάντηση: _______________________________________________________________________

Ελληνικά 5ης Δημοτικού

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ


Κάντζα, 19 Νοεμβρίου 2009



ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 5ης


ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΑΡΕΙΣ

Δύο σπουργίτια ανταμώνουν σε μια βεράντα και ψάχνοντας στο κατάξερο μωσαϊκό να βρουν κάτι να φάνε, κουβεντιάζουν:
- Τι γίνεται, φίλε, βρήκες τίποτα;
Τίποτα! Άλλοτε κάθε πρωί όλο και κάτι έβρισκα! Φαίνεται ότι τα βράδια τρώγανε στη βεράντα και πέφτανε ψίχουλα, κανένα κεράσι, κανένα μακαρόνι … Τώρα θα τρώνε κι αυτοί κάθε βράδυ έξω και δε βρίσκεις έλεος!…
- Έχει τουλάχιστον πουθενά νεράκι, να πιει κανείς;
- Να, ορίστε, τα πιάτα, που είναι μέσα οι γλάστρες, είναι γεμάτα νερό, ποτίσανε, αλλά νερό είν’ αυτό; Βρωμάει και πικρίζει! Ρίξανε λίπασμα στις γλάστρες οι κύριοι, για να φουντώσουν οι πρασινάδες και σκασίλα τους αν μας αφήσουνε χωρίς πόσιμο νερό.
- Λοιπόν, φίλε, ξέρεις τι έχω προσέξει; Ότι όσο οι άνθρωποι φτιάχνουν τη ζωή τους, χαλάν τη δική μας!
- Τώρα το κατάλαβες;
- Ναι, αλλά πού θα πάει αυτή η κατάσταση; Τσιμεντοποίησαν όλο τον τόπο, κόβουν τα δέντρα, κήπους δεν κάνουνε, εμείς πού διάβολο θα ζήσουμε; Δικός τους είναι ο κόσμος και τον κάνουν ό,τι θένε κι όπως θένε;
- Το δίκαιο του ισχυρότερου!
- Δεν είναι δίκαιο αυτό, αυτό είναι άδικο. Φίλε, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα γενοκτονίας, δεν πρόκειται να μείνει σπουργίτης ούτε για δείγμα και να μου το θυμηθείς! Το φαΐ σπανίζει, το νερό το ίδιο κι αν το βρεις, θα ‘ναι με φάρμακα μέσα, όπως αυτό εδώ πέρα ή σε λακκούβα δρόμου και θα μυρίζει βενζίνα και λάδια αυτοκινήτου! Ξέρεις πόσον καιρό έχω να δω ένα νόστιμο σκουλήκι, μια κάμπια; Μήνες! Προχθές στο Άλσος φάνηκε ένα σκουλήκι, και πέσαμε πάνω εκατό πειναλέοι! Μάλιστα! Και να σκεφτείς ότι άλλοτε ήταν γεμάτος ο τόπος!
- Ναι, αλλά, βλέπεις άλλοτε υπήρχαν αυλές, πολλές αυλές, υπήρχε χώμα, η γη δεν ήταν όλη σκεπασμένη με άσφαλτο και τσιμέντο! Επιπλέον δεν υπήρχε η μόλυνση! Τώρα με τ’ απορρυπαντικά τους και τα συνθετικά τους και τα χημικά τους το χώμα είναι ψόφιο, δε γεννά ζούδια, μαμούδια, όπως πριν…
- Άρα συμφωνείς μαζί μου, ότι τα πουλιά σ’ αυτή την πόλη είμαστε καταδικασμένα…;
- Αν συμφωνώ, λέει; Υπερσυμφωνώ!
- Και δεν είναι μόνο η έλλειψη του νερού και του φαγιού! Είναι και η έλλειψη στέγης! Θυμάσαι τι φωλιές φτιάχναμε στα κεραμίδια των σπιτιών; Τι άνεση, τι νοικοκυροσύνη! Τώρα πού να φωλιάσεις; Εάν σου πω ότι στο δέντρο, που είναι εδώ πιο κάτω, στην αυλή του σχολείου, μαζευόμαστε χίλια άτομα κάθε νύχτα, θα το πιστέψεις; Ο ένας απάνω στον άλλο δηλαδή! Και ύπνος είν’ αυτό ή μαρτύριο, να γαντζώνεσαι σ’ ένα κλαδί και με βροχή, με παγωνιά, με αέρα να προσπαθείς να κοιμηθείς μια στάλα, γιατί πρέπει να κοιμηθείς. Εσύ πού μένεις;
- Κι εγώ σε δέντρο μένω, αλλά μακριά από δω! Όμως κι εκεί το ίδιο χάλι έχουμε, συνωστισμοί, φασαρία μαλλιοτράβηγμα…
- Αυτό λοιπόν εγώ δεν μπορώ να το χωνέψω, το ότι αυτοί οι φονιάδες οι άνθρωποι μάς έχουν καταδικάσει με το έτσι θέλω… Μπετόν, ξεραΐλα, μόλυνση, καυσαέρια… Αυτό πού το πας, για ν’ αναπνεύσεις λίγο καθαρό αέρα, πρέπει να πετάξεις στα ουράνια…! Αν μπορούσα να πιάσω έναν και να του πω «για στάσου, βρε άνθρωπε, αναλογίστηκες ποτέ σου ότι πρέπει να ζήσουμε κι εμείς οι άλλοι; Ποιος σου είπε ότι ο κόσμος είναι κατάδικός σου και δεν έχεις να δώσεις λογαριασμό σε κανένα»;
- Νομίζω πως θα ‘χανες τα λόγια σου, η δικαιοσύνη τους δεν πάει τόσο μακρυά…
- Δίκιο έχεις, όμως δεν είναι πια ζωή αυτή…
- Δε μου λες, σκέφτηκες ποτέ να τρυπώσεις σε κανένα κλουβί; Φαΐ εξασφαλισμένο, νεράκι, χορταράκι απ’ το μανάβη, στέγη ασφαλής! Είναι σκλαβιά, βέβαια, αλλά μήπως είναι ο σύγχρονος τρόπος ζωής;
- Σε κλουβί εγώ; Ε, όχι! Δε φτάνει που οι άνθρωποι μου στερήσανε φωλιά, οικογένεια, φαΐ, νερό,, να στερηθώ και την ελευθερία μου, για να τους χαρίσω τη σκλαβιά μου;
Φτερούγισε κι έφυγε με την απόφαση να ζήσει ελεύθερο ακόμα, όσο αντέξει…

1. Διαβάζω προσεκτικά κάθε ερώτηση και υπογραμμίζω τη σωστή απάντηση (που είναι μία κάθε φορά).

Άλλοτε τα σπουργίτια έβρισκαν κάτι για να φάνε στη βεράντα εκείνο το πρωί όμως δε βρήκαν τίποτα. Τι εξήγηση έδωσαν γι’ αυτό;

α) Δε βρήκαν τίποτα, γιατί πιο πριν είχαν περάσει άλλα σπουργίτια.
β) Δε βρήκαν τίποτα, γιατί εκείνες τις μέρες οι νοικοκυραίοι έλειπαν.
γ) Δε βρήκαν τίποτα, γιατί η βεράντα εκείνο το πρωί ήταν σκουπισμένη.
δ) Δε βρήκαν τίποτα, γιατί τα βράδια οι νοικοκυραίοι έτρωγαν σε ταβέρνες.

Γιατί τα σπουργίτια έμεναν τις νύχτες στα δέντρα;
α) Γιατί ήταν καλοκαίρι και στη φωλιά τους έκανε πολλή ζέστη.
β) Γιατί προτιμούσαν να μένουν παρέα με πολλά άλλα πουλιά.
γ) Γιατί φοβούνταν μήπως ανέβει κανείς στα κεραμίδια και τα πιάσει.
δ) Γιατί δεν υπήρχαν πια σπίτια με κεραμίδια για να φωλιάσουν.

Τι μας θυμίζει το δέντρο του σχολείου τη νύχτα, έτσι όπως το περιγράφουν τα σπουργίτια;
α) Τη ζωή στο καταπράσινο δάσος.
β) Τα γυμνά δέντρα το φθινόπωρο.
γ) Ένα όμορφο, άνετο σπιτάκι.
δ) Τη ζωή σε μια πολυκατοικία.

2. Διαβάζω προσεχτικά την ερώτηση κι απαντώ με δικά μου λόγια:
Τι θα έλεγε το σπουργίτι σ’ έναν άνθρωπο, αν μπορούσε να του μιλήσει.
_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

Μαθηματικά 4ης Δημοτικού

Μαθηματικά – 4η τάξη 19-11-2009


1. Συμπλήρωσε με τον κατάλληλο αριθμό, για να είναι ορθές οι ισότητες:




2. Γράψε έναν τετραψήφιο αριθμό:
- μεταξύ του 1.350 και του 1.500 → ______
- μεταξύ του 4.880 και του 4.920 → ______
- μικρότερο του 6.740 και μεγαλύτερο του 5.610 → ______
- με το ψηφίο των εκατοντάδων διπλάσιο από το ψηφίο των μονάδων → ______

3. Αύξησε τους αριθμούς Μείωσε τους αριθμούς κατά
κατά δύο δεκάδες: δύο εκατοντάδες:
2.110 → ______ 3.300 → ______
5.185 → ______ 4.707 → ______
8.774 → ______ 1.099 → ______

4. Γράψε τον αριθμό που έχει:

- 17 εκατοντάδες, 8 δεκάδες, 0 μονάδες : ________

- 6 χιλιάδες, 4 εκατοντάδες, 6 δεκάδες και 2 μονάδες : ________

5. Στην τραπεζαρία του σχολείου μας υπάρχουν 36 τραπέζια. Στα 25 από αυτά κάθονται 7 παιδιά στο καθένα. Στα υπόλοιπα κάθονται από 12 παιδιά σε καθένα. Πόσα είναι τα παιδιά που τρώνε την ώρα της τραπεζαρίας;
Λύση









Απάντηση: _____________________________________________________________

Όνομα: ………………………………………………………………………………. Τάξη:4___

Ελληνικά 4ης Δημοτικού

Ελληνικά – 4η τάξη 19/11/2009



1. Να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο, μεταφέροντας τα ρήματα στον Ενεστώτα.

Οι τσοπάνηδες έβαλαν τις φωνές, τον κατηγορούσαν και τον φοβέριζαν, μα αυτός δεν έδινε πεντάρα. Τότε τον πήραν με τις πέτρες κι άρχισαν να τις ρίχνουν κατά πάνω του.
«Ο Δον Κιχώτης και η μάχη με τα πρόβατα», Θερβάντες
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Να συμπληρώσεις τα κενά με τα ρήματα που βρίσκονται στην παρένθεση σε συνοπτικό μέλλοντα.
(ανοίγω, συνεχίζω, σταματώ, έρχομαι, θεωρώ, αλλάζω)

Οι επιστήμονες __________________ για λίγο τις έρευνες. Σύντομα όμως η τεχνολογία __________________ καινούριους δρόμους και οι μηχανικοί __________________ την κατασκευή του ρομπότ. Κατόπιν __________________ και η βοήθεια όλων των άλλων επιστημόνων που __________________ ότι η νέα εφεύρεση __________________ τη ζωή των ανθρώπων προς το καλύτερο.

3. Να συμπληρώσεις: -μαι, -με

Πλησιάζου____ στο λιμάνι και βλέπου_____ το Οίτυλο. Τότε αισθάνο____ συγκίνηση, που μετά την τρικυμία αράξα____ επιτέλους και φτάσα____ στον προορισμό μας. Χαίρο____ που θα συναντήσω τους δικούς μου.
4. Να διαβάσεις προσεκτικά τις παρακάτω προτάσεις και να κυκλώσεις τη σωστή επιλογή για τις υπογραμμισμένες λέξεις:

Τα παιδιά φάνηκαν πολύ ψύχραιμα.
Φάνηκε στον ορίζοντα το πλοίο γεμάτο φώτα.
Το γεγονός αυτό σκόρπισε χαρά.
Η κατάσταση ωστόσο ήταν πράγματι δύσκολη.

ψύχραιμα → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
το πλοίο → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
Το γεγονός → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
χαρά → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
δύσκολη → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο


Όνομα: ____________________________________________ τάξη:4___

Μαθηματικά 3ης Δημοτικού

Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009 3η τάξη


Όνομα: _____________________________________ Τμήμα: _____



1. Ποιος αριθμός είναι:

α) μεγαλύτερος από το 27 κατά 2 μονάδες; __________

β) μικρότερος από το 63 κατά 3 δεκάδες; _________

γ) μεγαλύτερος από το 24 κατά 5 μονάδες και 5 δεκάδες; _______

δ) μικρότερος από το 78 κατά 4 δεκάδες και 6 μονάδες; ________



2. Ποιοι αριθμοί ανάμεσα στο 20 και το 50 έχουν ένα τουλάχιστον ψηφίο τους το 3;

_____________________________________________________________



3. Ποιος αριθμός είναι:

α) ο μεγαλύτερος μονοψήφιος; _____________
β) ο μικρότερος διψήφιος; _____________
γ) ο μεγαλύτερος διψήφιος; _____________

Πρόβλημα

Ο Ερρίκος δανείστηκε ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη. Την πρώτη μέρα διάβασε 25 σελίδες και την επόμενη μέρα 17 σελίδες.
α)Πόσες σελίδες διάβασε συνολικά;
β) Αν το βιβλίο που δανείστηκε από τη βιβλιοθήκη είχε 100 σελίδες, πόσες σελίδες του μένουν ακόμα να διαβάσει;

Λύση

α) β)





Απάντηση: α)________________________________________________

β)________________________________________________

Ελληνικά 3ης Δημοτικού






Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009 3η τάξη







Όνομα:_______________________________________ Τμήμα: ______

«Η Μαρίτσα»

Το πουλάκι ήταν τρυγόνι. Όμορφο, πολύ όμορφο πουλί. Είχε κάτι ωραία μάτια, στρογγυλά, κιτρινωπά. Τα φτερά του ήταν σκούρα και γυαλιστερά μα στην κοιλίτσα του ήταν άσπρα. Και μαλακά. Σαν βελούδινα ήταν τα πούπουλα της κοιλίτσας του.
Αυτό το τρυγονάκι ακούστε πώς το απόχτησα. Ήταν μια μέρα με πολλή βροχή και με πολύ κρύο. Παγωνιά. Καθόμουν με τ’ αδέρφια μου γύρω από το τζάκι και μιλούσαμε. Τότε χτύπησε η πόρτα και μπήκε ο νονός μου ο Λευτέρης που είναι κυνηγός. Έβγαλε από το σακίδιό του ένα πουλάκι ζωντανό και το ακούμπησε στα χέρια μου προσεκτικά. «Πάρ’το», είπε, «Αργυρούλα, πάρ’το να το γιατρέψεις. Είναι πληγωμένο». Ήταν χτυπημένο στο πόδι και στη φτερούγα. Κούτσαινε κιόλας. Το είδα που έτρεμε έτσι μικρούλι κι αδύνατο και το λυπήθηκα. Και το αγάπησα.
Το ονόμασα Μαρίτσα. Άκουγε το όνομά του, σήκωνε το κεφαλάκι του, ερχόταν κοντά μου και μου τσίμπαγε τα παπούτσια. Έπαιζε έτσι. Ή του ερχόταν να κελαηδήσει και κελαηδούσε παράξενα με μια φωνή ψιλή, αδύνατη, σύντομη, όχι μελωδική. Σαν φωνή ανθρώπου που έχει κλάψει με τις ώρες. Τότε φοβόμουν μήπως του έλειπαν τα πετάγματά του, η παλιά ζωή του, οι φίλοι του. Όχι, όμως, δεν ήταν λυπημένο, έλαμπαν τα ματάκια του - σημάδι χαράς- και τις νύχτες που κούρνιαζε κοντά στο λαιμό μου μπορούσα κι άκουγα ήσυχη την ανάσα του και την καρδούλα του να χτυπά σαν του χορτάτου μικρού παιδιού. Α! περνούσαμε πολύ ωραία!
Ελένη Σαραντίτη, Ανθολόγιο «Νικητής απόμεινε η χαρά.» (διασκευή)


1. Πώς απέκτησε η Αργυρούλα το τρυγονάκι;
__________________________________________________________________



__________________________________________________________________



__________________________________________________________________




2. Πώς ήταν το κελάηδημά του;
__________________________________________________________________


__________________________________________________________________

__________________________________________________________________


__________________________________________________________________

3. Να γράψεις σε κάθε τετραγωνάκι τον αριθμό της παραγράφου (1 έως 3) στην οποία αντιστοιχεί κάθε φράση-πρόταση:

















Ασκήσεις


α) Να υπογραμμίσεις όλα τα επίθετα της 1ης παραγράφου.

β) Να διαλέξεις και να γράψεις δύο από αυτά και στα τρία γένη:

Αρσενικό Θηλυκό Ουδέτερο



________________ __________________ ________________


________________ __________________ ________________



2. Να συμπληρώσεις τα κενά με το κατάλληλο άρθρο:

Τα φτερά _____ Μαρίτσας ήταν σκούρα και γυαλιστερά. Η γιατρειά _____ πληγής της πήρε αρκετό καιρό. _____ πρώτες μέρες δεν έτρωγε καθόλου. Αργότερα όμως τσιμπολογούσε από τα δικά μου χέρια και _____ αδερφών μου. _____ εβδομάδες περνούσαν και το πουλάκι όλο και καλυτέρευε. Ευχαρίστησα _____ νονό μου που μου το χάρισε και έτσι μπόρεσα να το σώσω και να το αγαπήσω τόσο πολύ.

3. Να γράψεις δίπλα σε κάθε ουσιαστικό ένα ρήμα που να ανήκει στην ίδια οικογένεια με αυτό.







Ελληνικά 2ας Δημοτικού

2α τάξη
Ελληνικά – 19/11/09

Όνομα: ___________________________________________ Τμήμα: _____________

«Οι τρεις ξυλομπογιές

Κάποτε ήταν τρεις ξυλομπογιές μισοξυσμένες και περνούσαν τον καιρό τους κλεισμένες σε μια κασετίνα. Η μια ήταν κόκκινη, η άλλη ήταν πράσινη και η τρίτη ήταν γαλάζια. Είχαν πολλά κοινά πράγματα να κουβεντιάσουν. Έλεγαν για τις παλιές καλές μέρες. Τότε που πήγαιναν σχολείο. Η καθεμιά λοιπόν είχε και κάτι να διηγηθεί.
- Εγώ, έλεγε η κόκκινη, ξέρω να ζωγραφίζω τη φωτιά. Έχω το χρώμα της χαράς και της ζωντάνιας. Ζωγραφίζω σκεπές, λουλούδια και κόκκινες κορδέλες για μαλλιά και για μπουκέτα. Βάφω τα πασχαλινά αβγά, τα χριστουγεννιάτικα κεριά και τα μάγουλα των παιδιών που τρέχουν.
- Τα παιδιά στο σχολείο με βάζουν να ζωγραφίζω την ελπίδα, είπε η πράσινη ξυλομπογιά. Ξέρω να δείχνω στα παιδιά πώς να φτιάχνουν λιβάδια. Πώς να χρωματίζουν τα φύλλα των δέντρων και να φτιάχνουν παντζούρια στα τετράγωνα σπιτάκια τους. Πώς να βάφουν με το χρώμα μου τις σημαίες στα καραβάκια τους και τις μπλούζες στα ανθρωπάκια τους.
- Εγώ, ξεκίνησε να λέει η γαλάζια ξυλομπογιά,…

Διασκευή από το βιβλίο «Η γιαγιά μου η μάγισσα» της Ελ. Τσιάλτα

1. Φαντάσου ότι είσαι η γαλάζια ξυλομπογιά. Τι θα έλεγες για τον εαυτό σου;
_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

2. Βάλε σε αλφαβητική σειρά τις παρακάτω λέξεις:
κασετίνα, ξυλομπογιά, φύλλα, κεριά, χαρά, σπιτάκι, λιβάδια, γράμματα, ελπίδα,
ζωγραφιά

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

3. Βάλε τόνους και διαλυτικά, όπου χρειάζεται:

τρολει πευκο παιζω ψυγειο
καλοκαιρι βοσκοι αυριο φαι

4. Βάλε κεφαλαίο γράμμα, όπου χρειάζεται:

ο γιάννης και η δάφνη είναι φίλοι. κάθε κυριακή πρωί κατεβαίνουν στο πάρκο της γειτονιάς τους και παίζουν με τα άλλα παιδιά. τον ιούνιο, όταν κλείνουν τα σχολεία, θα πάνε μαζί διακοπές σε νησιά της ελλάδας.

Μαθηματικά 2ας Δημοτικού

19. 11. 2009
Όνομα: _____________________________________ Τμήμα: ________

1. Να κάνεις τις προσθέσεις:

3 +4= 10 + 9=

2 + 7= 2 + 9=

6 +3= 3 +8=

5 +4= 10 + 5=

8 +2= 7+ 6=

2. Να συμπληρώσεις τα κενά:

2 + ____ = 12 10 + ____ =16

6 + ____ = 18 20 + ____= 29

17 + ____= 20 11 + ____ = 18

14 + ____= 20 10 + ____ = 20

3. Να γράψεις τον αριθμό που έχει:

1 Δ και 5 Μ = 0 Δ και 1 Μ =

1 Δ και 0 Μ = 2 Δ και 7 Μ=

0 Δ και 9 Μ= 3 Δ και 3 Μ=



Πρόβλημα

Είχα στο ράφι μου 19 πάνινα ζωάκια.
Έδωσα στη φίλη μου τα 5. Πόσα ζωάκια έχω τώρα στο ράφι μου;

Ζωγραφίζω:











Λύση: __________________________________________________________


_______________________________________________________________


_______________________________________________________________




Απάντηση:_______________________________________________________


_______________________________________________________________

Μαθηματικά 1ης Δημοτικού


Ελληνικα 1ης Δημοτικού