Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Ελληνικά 4ης Δημοτικού

Ελληνικά – 4η τάξη 19/11/2009



1. Να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο, μεταφέροντας τα ρήματα στον Ενεστώτα.

Οι τσοπάνηδες έβαλαν τις φωνές, τον κατηγορούσαν και τον φοβέριζαν, μα αυτός δεν έδινε πεντάρα. Τότε τον πήραν με τις πέτρες κι άρχισαν να τις ρίχνουν κατά πάνω του.
«Ο Δον Κιχώτης και η μάχη με τα πρόβατα», Θερβάντες
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Να συμπληρώσεις τα κενά με τα ρήματα που βρίσκονται στην παρένθεση σε συνοπτικό μέλλοντα.
(ανοίγω, συνεχίζω, σταματώ, έρχομαι, θεωρώ, αλλάζω)

Οι επιστήμονες __________________ για λίγο τις έρευνες. Σύντομα όμως η τεχνολογία __________________ καινούριους δρόμους και οι μηχανικοί __________________ την κατασκευή του ρομπότ. Κατόπιν __________________ και η βοήθεια όλων των άλλων επιστημόνων που __________________ ότι η νέα εφεύρεση __________________ τη ζωή των ανθρώπων προς το καλύτερο.

3. Να συμπληρώσεις: -μαι, -με

Πλησιάζου____ στο λιμάνι και βλέπου_____ το Οίτυλο. Τότε αισθάνο____ συγκίνηση, που μετά την τρικυμία αράξα____ επιτέλους και φτάσα____ στον προορισμό μας. Χαίρο____ που θα συναντήσω τους δικούς μου.
4. Να διαβάσεις προσεκτικά τις παρακάτω προτάσεις και να κυκλώσεις τη σωστή επιλογή για τις υπογραμμισμένες λέξεις:

Τα παιδιά φάνηκαν πολύ ψύχραιμα.
Φάνηκε στον ορίζοντα το πλοίο γεμάτο φώτα.
Το γεγονός αυτό σκόρπισε χαρά.
Η κατάσταση ωστόσο ήταν πράγματι δύσκολη.

ψύχραιμα → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
το πλοίο → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
Το γεγονός → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
χαρά → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο
δύσκολη → υποκείμενο αντικείμενο κατηγορούμενο


Όνομα: ____________________________________________ τάξη:4___