Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Ελληνικά 2ας Δημοτικού

2α τάξη
Ελληνικά – 19/11/09

Όνομα: ___________________________________________ Τμήμα: _____________

«Οι τρεις ξυλομπογιές

Κάποτε ήταν τρεις ξυλομπογιές μισοξυσμένες και περνούσαν τον καιρό τους κλεισμένες σε μια κασετίνα. Η μια ήταν κόκκινη, η άλλη ήταν πράσινη και η τρίτη ήταν γαλάζια. Είχαν πολλά κοινά πράγματα να κουβεντιάσουν. Έλεγαν για τις παλιές καλές μέρες. Τότε που πήγαιναν σχολείο. Η καθεμιά λοιπόν είχε και κάτι να διηγηθεί.
- Εγώ, έλεγε η κόκκινη, ξέρω να ζωγραφίζω τη φωτιά. Έχω το χρώμα της χαράς και της ζωντάνιας. Ζωγραφίζω σκεπές, λουλούδια και κόκκινες κορδέλες για μαλλιά και για μπουκέτα. Βάφω τα πασχαλινά αβγά, τα χριστουγεννιάτικα κεριά και τα μάγουλα των παιδιών που τρέχουν.
- Τα παιδιά στο σχολείο με βάζουν να ζωγραφίζω την ελπίδα, είπε η πράσινη ξυλομπογιά. Ξέρω να δείχνω στα παιδιά πώς να φτιάχνουν λιβάδια. Πώς να χρωματίζουν τα φύλλα των δέντρων και να φτιάχνουν παντζούρια στα τετράγωνα σπιτάκια τους. Πώς να βάφουν με το χρώμα μου τις σημαίες στα καραβάκια τους και τις μπλούζες στα ανθρωπάκια τους.
- Εγώ, ξεκίνησε να λέει η γαλάζια ξυλομπογιά,…

Διασκευή από το βιβλίο «Η γιαγιά μου η μάγισσα» της Ελ. Τσιάλτα

1. Φαντάσου ότι είσαι η γαλάζια ξυλομπογιά. Τι θα έλεγες για τον εαυτό σου;
_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

2. Βάλε σε αλφαβητική σειρά τις παρακάτω λέξεις:
κασετίνα, ξυλομπογιά, φύλλα, κεριά, χαρά, σπιτάκι, λιβάδια, γράμματα, ελπίδα,
ζωγραφιά

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

3. Βάλε τόνους και διαλυτικά, όπου χρειάζεται:

τρολει πευκο παιζω ψυγειο
καλοκαιρι βοσκοι αυριο φαι

4. Βάλε κεφαλαίο γράμμα, όπου χρειάζεται:

ο γιάννης και η δάφνη είναι φίλοι. κάθε κυριακή πρωί κατεβαίνουν στο πάρκο της γειτονιάς τους και παίζουν με τα άλλα παιδιά. τον ιούνιο, όταν κλείνουν τα σχολεία, θα πάνε μαζί διακοπές σε νησιά της ελλάδας.